Met de APCOA FLOW parkeer app wordt parkeren een stuk eenvoudiger! Je navigeert heel eenvoudig naar de dichtsbijzijnde parkeergarage en hebt geen gedoe meer met contant geld of bankpasjes. Betalen gaat automatisch met jouw creditcard die opgeslagen is in de app. Je kunt zowel een zakelijk als een persoonlijk profiel aanmaken zodat je hem zowel tijdens jouw werk als in je vrije tijd kunt gebruiken.

APCOA FLOW is gratis. Je maakt alleen kosten als je APCOA FLOW gebruikt wanneer je parkeert. Het tarief dat op de betreffende locatie van toepassing is, wordt in rekening gebracht.

Je kunt je meteen gratis registreren via de APCOA FLOW app. Het enige wat je nodig hebt, is een naam en een geldig e-mailadres. Om te kunnen parkeren en te betalen dien je ook een kenteken en een creditcardnummer in te voeren.

Zie je het APCOA FLOW logo bij de entree of bij de betaalautomaat, dan kun je daar APCOA FLOW gebruiken. In de app kun je de APCOA FLOW locaties herkennen aan de groene vlag. Alle overige APCOA locaties zijn gemarkeerd met een blauwe vlag.

APCOA FLOW werkt middels kentekenherkenning. Bij de in- en uitgang wordt het door jou opgeslagen kentekenplaat door camera's gelezen. Zorg er dus voor dat:

  •     Jouw kenteken correct ingevoerd is volgens de instructies in de app.
  •     Jouw kentekenplaat schoon en leesbaar is.
  •     Je geen open of onbetaald parkeerproces hebt.

Als de slagboom bij binnenkomst niet opengaat, kan dit de volgende redenen hebben:

  • Jouw kenteken kon niet correct worden gelezen (mogelijk door vuil of sneeuw in de winter).
  • Jouw laatste parkeersessie is niet volledig afgerond.
  • Jouw kentekenplaat staat in de app op inactief.


Controleer eerst de status van jouw laatste parkeersessie in de app en verreken eventuele openstaande bedragen. Zorg er ook voor dat jouw kenteken de status "actief" heeft. Lukt dit niet? Meld je dan via de intercom en onze medewerkers van de meldkamer zullen jou verder helpen.

Als de slagboom bij het verlaten niet opengaat, kan dit de volgende redenen hebben:

  •      Jouw kenteken kon niet correct worden gelezen (mogelijk door vuil of sneeuw in de winter)
  •      Jouw parkeerproces is niet goed gestart


Meld je via de intercom en onze medewerkers van de meldkamer zullen jou verder helpen.

De facturering vindt volledig automatisch plaats nadat je bent uitgereden en wordt in rekening gebracht op het door jouw selecteerde betaalmiddel.

Voeg voor jouw volgende parkeersessie het extra kenteken toe in de app. Zorg ervoor dat dit kenteken de status actief heeft.

Je kunt in de app verschillende betaalmethoden (creditcards MasterCard en VISA) opslaan. Als je naast jouw persoonlijk profiel ook een zakelijk profiel aanmaakt, kun je hier een alternatief betaalmiddel aan toewijzen. Je kunt aangeven welk profiel standaard moet worden gebruikt voor betaling.

Je kunt tijdens het proces het profiel of de betaalwijze wijzigen. Een wijziging na betaling is niet meer mogelijk.

In de app-instellingen kun je een bedrijfsprofiel toevoegen en jouw parkeertransacties toewijzen aan een apart e-mailadres en een aparte creditcard.

Definieer een standaardprofiel om parkeersessies automatisch toe te wijzen aan een specifiek e-mailadres of een specifieke creditcard. Je kunt de standaardinstelling op elk moment wijzigen van jouw privé- naar jouw bedrijfsprofiel en vice versa.

Je kunt jouw standaardprofiel in de app wijzigen in het menu "betalingen". Selecteer jouw profiel en activeer de knop "stel dit in als mijn standaardprofiel" in het betreffende profiel.

In de app-instellingen kun je een bedrijfsprofiel toevoegen en jouw parkeertransacties toewijzen aan een apart e-mailadres en een aparte creditcard.